Levél az új munkaerőnek

Drága anyukámnak holnap vissza kell adnom egy darab hatalmas bőröndöt. Üresen. Per pillanat tele emlékekkel, a Falkból hoztam át, amikor régi szobámat ürítettem. Nem tudtam ellenállni a kísértésnek, muszáj volt külön taget létrehozni neki, annyi finom falat lapul benne, mondhatni, az egész kilencvenes évek, és még vagy további három. Már ami engem illet belőle.

Íme, az első.

Háttér: 2001 januárjában kerültem a Stúdióba. Szüts, a főnök, Kecskeméten, az alkotóházban (Válival egymás mellett műhelybontás után egy nappal, de ez más történet). Én Pesten, gép előtt.

Címzett: office@adstudio.hu
Feladó: Szuts Miklos <grafstud@westel900.net>
Tárgy: pocs adamnak
Dátum: Fri, 02 Mar 2001 09:52:33 +0100

bazmeg, egy fél órája szórakozom az általad küldött címmel: adam>pox@stb. nem kéne kibaszni a szegény tudatlannal. Végre rájöttem, hogy véletlenül közben nyomtál egy shiftet…

édesúr,

  • Kéne mielőbb csinálni magadnak egy ad-s mailcímet. Amúgy meg elfelejtettelek az őrületben tegnap lefényképezni. Hétfő reggel ne felejtsük el!
  • Találjunk ki neked valami jó hangzatos titulust a neved alá a website-ra. Nyomd a Dulót a szerverhozzáférésért.
  • Mariann hívja fel holnap a (Parlamenti Könyvtár) Ambrus Jánost és egyeztessen nektek egy időpontot a jövő hét elejére.
  • Jó lenne ha hétfőn elémtárnád változtatási javaslataidat az ad-s website ügyében…
  • Mi újság a flash-es fiúval?
  • Kérdezd meg a Szalma Janit az Ökrös gépén lévő mac-es Flashgyártó program ügyében.
  • Nem bánnám, ha szereznél egy kis weblapépítő programot, amivel valahogy emberi formába hozhatnám a képeimet a web-en. Itt most lenne egy kis nyugalom erre. Persze ha képes vagyok megérteni.
  • Próbálkoztál a webcímünk szétküldésével? Pl. Index, keresők, stb. gondolom design, web-design ilyesmi címeken.
  • Ésegyébként mi ujság?

KalaMajkát csókoltato

m.

Mindennek lassan hat éve. Ami miatt figyelmet érdemel, az az, hogy tulajdonképpen az összes benne foglalt információ érvényét vesztette. Emberek, helyek, számítógépek és technológiák.

Tételesen.

AD-s mailcímem lett, természetesen, de azóta meg is szűnt, természetesen. Fénykép készült, azóta felszedtem jó esetben is csak 15 kilót, így már az sem aktuális, egyszer majd felrakom, ha egy pillanatra alábbhagyni gyanítanám az egoizmusomat.

Titulusom webmester lett, de ennek már akkor sem volt sok értelme, miután főként flash-animációkat készítettem sorozatban. Dulo másfél éve meghalt, két évvel volt nálam idősebb. A szerver már rég nem az ő cégüknél van.

Mariann már akkor elment a Stúdióból, Ambrus Jánosról viszont semmi információm. Lehet, ő az egyetlen, aki maradt a posztján. Ahogy az OGYK honlapja is, ami furcsa képződmény a maga nemében. JavaScriptes technológiával készült, ami egy évvel az élesítés után már őskövületnek számított. Mostanában (egy-másfél éve) kezdik újra felfedezni ezt a megoldást, lásd AJAX. Igaz, felfedezték a Firefoxot is, ami alatt az említett honlap használhatatlan.

Az AD-s website ügyében akkor gyakorlatilag semmi változtatás nem történt azon kívül, hogy lecseréltük a neveket. Azóta viszont az alapoktól programozták újra, a layout csak halványan emlékeztet a régire.

Mi újság a flash-es fiúval: na ez lettem én.

Szalma Jani rég nincs ott, Ökrös Zolit pedig éppen én váltottam fel (hivatalosan). A mac-es Flashgyártó programmal annyi történt, hogy szinte a második pillanatban lecseréltük, mert annyira lassú volt. A mac, nem a program.

Miklós azóta vérprofi ismeretekre tett szert képek webre való optimalizálását illetően (addig csak az offline média volt a szakterülete). Nem is kellett neki más, mint a jó öreg Photoshop. Nyugalom viszont soha nem lett, nem is volt soha. Talán most.

Ha jól emlékszem, a címet szétküldtem, de a Google térhódításával az efféle website-rank hack igencsak érzékenyen kezdte érinteni a találati listában minél feljebb kerülni szándékozó honlaptulajdonosokat: konkrétan úgy rúgják őket seggbe virtuálisan, hogy utána az első ezer találatban sem fognak szerepelni.

KalaMajkával még ottartózkodásom alatt szakítottunk. És most már, azt hiszem, nem is csókoltatná.

Sic transit.

Egy hozzászólás

  1. Ambrus a helyén.
    Most már nyugalom van. Egyedül vagyok.
    times passing by. minden rendben.
    alapjában véve.

    nem csókoltatnám.
    stb

Vélemény, hozzászólás?

