Minden álmom

Dávid azt írja a WiW üzenőfalán:

minden álmom megtanulni óörményül

Ezt én így olvastam először:

minden álmom megtanul óörményül

A láz miatt lehet, de tény, hogy a második verzió nekem jobban tetszik. Kicsit pszichedelikus, ahogy az állapotom is.

b-2007-01-06-a-01.jpg

Rich man and Lazarus, from an ancient Armenian lectionaryFilm pereg előttem.

Kézzel rajzolt óörmény családapák és családanyák rohangálnak fel-alá a papiruszszín-háttér előtt, miközben kalligrafikus szépségű szövegfolyamok lebegnek körös-körül, melyekből egy szót nem értek, ahogy a kiabálásokból és párbeszédekből sem. Belekapaszkodok a sikolyok betűinek lelógó száraiba, úgy lógok és hallgatom a felismerhetetlen nyelvű tébolyt. Mindenki engem néz és hozzám beszél, választ vár, miközben semmit nem értek az egészből, ők azt nem értik, miért nem felelek. Az álmom megtanult óörményül, és azt hiszi, én is. Bejön egy alak, feje farkas, teste gyík, rákiált egy fekvő emberre.

Lázár feltámadt.

Ez a Lázár nem az a Lázár, ezt én is tudom, de nem nyugtat meg. Most már csak ketten járnak a szobában, a farkasfejű meg a halottarcú, fölém repülnek, és a kézírást kezdik enni két oldalról a fejem felett, nemsokára el fognak érni. Közben ordítanak ugyanazon a felfoghatatlan nyelven, ami lassan huhogássá, brekegéssé és csörgődobhanggá változik. Lassan, nagyon lassan kimondok egy szót (én sem értem, csak mondom), ettől elenged a közben rámtekeredett négy g betű. Lezuhanok, egy toronyra esek, körülötte hárman ülnek, egyikük széken, a másik kettő a földön, ezek isznak. Menekülni akarok a színről mielőtt észrevesznek, de utánamzuhan a két üldöző, most már öten a nyomomban. A városkapuhoz érek, de nem nyílik, tudom, ki kell mondanom a szót még egyszer ugyanolyan lassan, de nem megy, csak hadarni tudok. Az öt alak már majdnem karnyújtásnyira. Hirtelen leülnek törökülésbe, elnevetik magukat, ettől összekeveredik minden, és a kapun kívülre kerülök. Kinyílik a kapu, kijönnek mind az öten, egyszercsak eggyé válik, embertestű lénnyé, megfogja a kezem, ettől megnyugszom. Meg akarom kérdezni, miért üldözött, de csak gurgulázik tovább a felsőbb regiszterekben, annyit értek már belőle, hogy a szövegek miatt, az írás miatt, meg a betűk miatt.

A láz miatt, ja, persze.

Vélemény, hozzászólás?

