Kérdés gyermekes szülőknek

Számomra most lett világos, hogy egy életre el kell kerülni a homlokhozérintős-kétmásodpercalattmérős hőmérőt, mert szart sem ér. Tegnap délelőtt éreztem már, valami nem stimmel, délutánra már nagyon nem stimmelt az a valami, nosza, jössz te velem empíria, schnell. 36.2. Á, ennél azért jobb vagyok, még egyszer. 36.8. Aha. Három másodpercen belül öt tized. Szórakozz a terveződdel. Mi újság higanyéknál? Tíz perc. 38.5. Ez már azért reálisabb. Késő este már 38.9.

A baj csak az, hogy a gyerek ugye türelmetlen. Tehát a kérdés: melyik a jobb. Ha pontatlanul mérünk, de gyorsan, vagy ha pontosan mérünk, de mivel közben birkózunk az utódunkkal, a mérés sikere nem garantált?

5 hozzászólás

  1. A fülhőmérő a megoldás. Drága, de problémamentes betegség gyereknek, felnőttnek egyaránt.

  2. helló, én csak egy gyerekes (eddig) nemszülő vagyok, de szerintem a mérésnek az a lényege, hogy pontos legyen. ha nem az, minek. akkor a homlokra szorított tenyér többet ér.

  3. mh: ott a pont.🙂 Sajnos ugyanis csak drága jó anyám az, aki a családban kéttized pontossággal lövi be a hőemelkedést. Szájjal.

  4. A homlokpuszi valóban ősidőktől fogva kitűnően működő mérési módszer. Szájberember talán még örülhet is a bináris megközelítésnek, miszerint: nemláz-láz. Aggódóbb fajta, tizes számrendszerben megőszült szülőknek mégis inkább ez az optikai úton mérő ketyere ad felvilágosítást, rásegítve a hipochondriára (olyan mint az alvégről mérés, illik kb. 0,5 fokot levonni).

  5. Alulírott én, egyszülött egyszülő kijelentem, hogy a pontos lázmérés a dolgok alapja. Ha nem ponmtosan méritek meg a lázat, akár a lázcsillapítás rosszabbik változatát is választhatjátok ( pl. gyógyszer helyett kúp, …..stb.). Esetleg az orvosnak is rossz adatot mondtok meg. Ez nagyon nem gromek.
    A csóközön mellett azért higannyal is megmérem kisfiam – PÉTER hőnérsékletét, én erre esküszöm, de ahány ház annyi szokás.

    Pusza Kucseráéknak: Kucsera Annamária

Vélemény, hozzászólás?

